Afspraak maken voor het spreekuur

Voordat u een afspraak maakt raden wij u aan om thuisarts.nl te raadplegen. Hier vindt u informatie over diverse onderwerpen en adviezen. Zo komt u beter voorbereid op het consult of is misschien uw vraag al (deels) beantwoord.

Wij werken met vaste tijden voor de spreekuren gedurende de dag en nemen zoveel tijd voor een afspraak als nodig is. Dat betekent dat u alleen op afspraak naar het spreekuur kan komen. Wij hebben geen inloopspreekuren.

Als u contact opneemt met de praktijk zal de assistente u vragen stellen wanneer u een afspraak wilt maken (triage). Hier vindt u meer informatie over triage.

Om het spreekuur zo goed mogelijk te laten verlopen verzoeken wij u zich niet eerder dan 10 minuten voor uw afspraak bij de praktijk te melden. Meldt u eerst aan bij de balie en neem vervolgens plaats in de wachtkamer. U wordt opgehaald voor uw afspraak.

Omdat wij op tijd werken wordt er niet op u gewacht als u te laat bent. Als u te laat bent meldt u dit direct bij de balie. Er zal gekeken worden of het nog mogelijk is dat uw afspraak nog door kan gaan. Als dit niet mogelijk is moet er een nieuwe afspraak gemaakt worden. Om dit te voorkomen verzoeken wij u echt op tijd te komen.

Verhinderd of geen klachten meer

Mocht u uw afspraak willen afzeggen omdat u verhinderd bent neem dan - het liefst 24 uur of eerder voor uw afspraak - contact op met de praktijk. Wij kijken dan of uw afspraak later gepland kan worden.

Ook kan het zijn dat de klacht waarvoor u een afspraak heeft gemaakt minder is geworden of verdwenen is. Neem in dat geval voor uw afspraak contact op met de praktijk. Samen met de assistente wordt gekeken of het nog nodig is dat de afspraak nog nodig is. Zonodig krijgt u van de assistente advies over het vervolgtraject.

Hoe kan ik een afspraak maken voor het spreekuur?

Voor het spreekuur kunt u per telefoon op nummer 0180-631783 een afspraak maken bij de assistente. Kies optie 3 in het keuzemenu nadat u de praktijk heeft gebeld. De assistente zal vragen stellen over de afspraak, het triageren. Meer informatie over het triageren vindt u hier.

De praktijk is direct telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 10.00 uur, van 11.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 16.30 uur voor het maken van afspraken. Op de andere tijdstippen tussen 8.00 en 17.00 uur kunt u als u de praktijk belt door 3 te kiezen in het keuzemenu een boodschap inspreken. Wij bellen u dan terug voor het maken van een afspraak.

Via ons webportaal of de Uw Zorg online app kunt u 24 uur per dag met uw computer, tablet of smartphone direct in de agenda van de praktijk een afspraak voor het spreekuur maken. U ziet direct of er een plaats is op het door u gewenste tijdstop.

Probeert u bij het online maken van een afspraak zo goed mogelijk de reden van uw bezoek aan het spreekuur te beschrijven en leest u goed de instructies. U kunt verder controleren wanneer uw afspraken zijn. In het overzicht van uw afspraken staan al uw afspraken dus ook de afspraken die u telefonisch of aan de balie heeft gemaakt. Ook is het eenvoudig mogelijk om de afspraak in uw agenda op uw smartphone of pc te zetten en ontvangt u een dag van te voren een herinneringsmail. Meer informatie over het online regelen van uw zaken bij de praktijk vindt u hier.

Uiteraard is het ook mogelijk om een afspraak te maken op de praktijk. Wij helpen u graag verder aan de balie. Houdt u er rekening mee dat de praktijk tussen 10.30 en 11.00 uur en tussen 12.30 en 13.30 uur alleen voor spoed open is en u geen afspraak kan maken bij de balie.

Heeft u vragen waarin uw medische situatie besproken moet worden?

Dan raden wij aan dit via de telefoon te doen. De assistente heeft aan de telefoon meer tijd en u kunt zonder dat anderen dat horen uw medische situatie rustig bespreken.